Telefon
+420 602 317 070

Rádio v mediálním mixu: TV + rádio

Pokud jste firma s celoplošným dosahem, chcete rychle oslovit maximální počet potenciálních zákazníků a máte dostatečné finanční zdroje, zvolte kombinaci televizní a rádiové kampaně.

Ačkoliv žijeme v online době, bude ještě nějakou dobu trvat, než se vyrovnají okamžité zásahy a cenová efektivita klasických elektronických médií (TV+rádio) a online komunikace, a to včetně sociálních sítí. Online komunikace má spoustu výhod, ale rychlý, masivní a levný zásah mezi ně zatím nepatří.

Každý týden odvysílá některá z českých TV pořad se zásahem více než 1 milion diváků a na rádiovém trhu existuje produkt Radiohouse Total, kde jedním spotem dokážete zasáhnout více než 1 milion posluchačů. Navíc se tato dvě média skvěle časově doplňují. Rádio je dominantním médiem v průběhu dne (6-19) a kolem 19. hodiny přebírá vládu televize. V případě, že se kreativně propojí TV a rádiová komunikace, budete oslovovat svoji cílovou skupinu defacto kontinuálně.

Co se týče výpočtu mediálních ukazatelů, je třeba si dát pozor na jejich výklad. Ačkoliv obě média pracují s tzv GRP, pro televizi je tento ukazatel mnohem důležitější. Představuje zásah 1% populace a především je to základní cenová jednotka nákupu TV kampaně. U rádia jsou klíčovými ukazateli čistý zásah (net reach), průměrná frekvence zásahu (OTH) a cena za tisíc kontaktů (CPT). V tomto ukazateli je rádio stále nedostižné. Co se týče účinnosti obou mediatypů, podle několika studií, mezi něž patří i studie renomované agentury Millward Brown, je účinnost rádia na dvou třetinách účinnosti televize. Což je vzhledem k ceně obou mediatypů skvělý výsledek.