Telefon
+420 606 665 640

Stopáž rozhlasových spotů

Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme o tom polemizovat, ale i zde platí…čím delší tím lepší.

Délka sama o sobě samozřejmě nenahradí kvalitu, ale pokud nebudeme řešit kvalitativní hledisko, je delší stopáž účinnější než kratší. Je třeba si uvědomit, že podstatnou část poslechu rádia tvoří kulisový poslech. To v praxi znamená, že je naše pozornost rozdělena na minimálně dvě činnosti a v této situaci má krátký spot mnohem menší šanci upoutat naši pozornost. Pokud se bavíme např. o 15 sec spotu, tak jeho standardní verze bude obsahovat 5 sec úvod, 5 sec hlavní sdělení a 5 sec výzva a kontakt. Pokud úvod nebude dostatečně výrazný či atraktivní, je velká pravděpodobnost, že posluchač nebude mít dost času zaznamenat další části spotu.

Zásadním způsobem se také omezuje prostor na kreativní prvky, jejichž cílem je především upoutat pozornost, odlišit se a podpořit zapamatování si hlavního poselství.

Dalším faktorem, proč je lepší delší stopáž, je celkový počet spotů v reklamním bloku. U 4 minutového reklamního bloku to může být např. 8 krát 30 sec spot a nebo také 16 x krát 15 sec spot. Což v praxi znamená dvakrát více značek, brand sloganů, výzev a kontaktů. A v high season může část z nich patřit i mým přímým konkurentům. Překonávat takovýto mediální clutter je pak samozřejmě mnohem náročnější.